Mi a keresőoptimalizálás?

mi a keresőoptimalizálás

Elég sok félreértés van azzal kapcsolatban, hogy mi az a keresőoptimalizálás. Mikor ügyfelek keresőoptimalizálással kapcsolatban megkeresnek, gyakran néhány mondat után kiderül, hogy valójában nem is keresőoptimalizálásra gondolnak,. Ezért szeretnék most tiszta vizet önteni a pohárba, hogy számodra is világos legyen hogy pontosan mi az a keresőoptimalizálás, és hogyan tudja segíteni a vállalkozásodat.

 

Organikus találatok és fizetett hirdetések

Ha rákeresel valamire a Google-ben, akkor a legtöbb esetben két féle találatot fogsz látni. Legfelül fizetett hirdetések (Google Adwords) szerepelnek, és alattuk pedig az úgy nevezett organikus találatok.

Google találati lista

 

A hirdetéses találatoknál jelezve is van, hogy hirdetésekről van szó, és értelemszerűen ide azok a honlapok kerülhetnek, akik fizetett hirdetést adnak fel. Az organikus találatok közé pedig azok a weboldalak kerülnek, akiket a Google odasorol, ide bármelyik honlap bekerülhet hirdetés nélkül akit a Google arra érdemesnek talál.

 

Sokan a hirdetések feladását, azok kezelését gondolják keresőoptimalizálásnak, pedig az nem az. A hirdetéseket PPC-nek is szokták nevezni, ami a Pay-Per-Click rövidítse.

 

De akkor mi az a keresőoptimalizálás?

„A keresőoptimalizálás azon tevékenységek összeségét jelenti, amiket abból a célból végzünk, hogy egy weboldal az internetes keresők organikus találati listájában minél előrébb kerüljön, és minél több a téma iránt érdeklődő látogató kattintson a honlapra.”

 

Tehát a keresőoptimalizálás lényege, hogy a honlapot hirdetések nélkül megtalálják az érdeklődők a találati listában.

 

Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

Két hete elkészült a honlapon, és nem találja meg senki a Google-ben, hogy lehet ez?” Attól, hogy kikerül egy weboldal az internetre, még senki nem fog rátalálni. Egy 2018-as felmérés szerint a weboldalak mindössze 9%-ára érkezik látogató a Goggle keresőjéből.

 

Több milliárd weboldal van az interneten, ha megnézed a fenti képernyőmentést, a „samsung tv” kifejezésre 108 millió találat van! Ha indítasz egy új webáruházat samsung tévékkel, akkor a Te weboldalad egy lesz a 108 millióból. Az internetezők többsége a Google első oldalán szerepelő találatokra kattint, tehát ha a Google meg is jeleníti a weboldaladat mondjuk az 52. helyen, ott valószínűleg már senki nem fog rákattintani, tehát nem lesz egyetlen látogatód sem.

 

A keresőoptimalizálás abban tud segíteni, hogy a honlapodat megtalálják a potenciális vevők a Google keresőjén keresztűl.

 

Hogyan műkődik a keresőoptimalizálás?

 

A keresőoptimalizálás összetett feladat, két fő részre lehet osztani.

 

On-Page SEO – honlapon belüli keresőoptimalizálás

Az On-Page SEO vagy On-Site SEO azokat a feladatokat jelenti, amiket a honlapon végzünk el annak érdekében, hogy jobban szerepeljen egy weboldal a Google találati listájában.

 

SEO jelentése Search Engine Optimization, ami a keresőoptimalizálás angol megfelelője, és gyakran használják a SEO kifejezést a magyar nyelvben is.

mi a seo

A honlapon belüli keresőoptimalizálás egyik része a technikai SEO, aminek az a feladata, hogy a keresőrobotok könnyen fel tudják térképezni a weboldalt, értelmezni tudják a tartalmát. Például lehet, hogy nagyon jól néz ki, ha egy képre kattintva tudok a honlap egy másik aloldalára jutni, de a keresőrobotok ezeket nem igazán tudják értelmezni, a szöveges linkek használata keresőoptimalizálási szempontból sokkal előnyösebb. Az is gyakran előfordul, hogy kitiltják a keresőrobotokat a weboldalról, és akkor egyáltalán nem fog megjelenni a honlap a Google rendszerében.

 

Az On-Page SEO másik fontos eleme, a honlap tartalmának összeállítása. Nem mindegy, hogy hogyan nevezed el a termékedet vagy szolgáltatásodat, mert ha nem ugyanazt a kifejezést használod, mint amit az internetezők beírnak a keresőbe, akkor nem fognak megtalálni. Hiába tűnik úgy, hogy az autóemelő és gépjármű emelő kifejezések ugyanazt jelentik, az egyikre havonta 1600-an keresnek, a másikra meg csak 10-en. Tehát ha Te gépjármű emelőként hirdeted a termékedet nagyon kevesen fogják megtalálni.

 

kulcsszavak

 

A keresőoptimalizálás fontos része a kulcsszókutatás, ami megmutatja, hogy milyen szavakat, kifejezéseket érdemes használni a honlapodon, és hidd el rengeteg olyan kifejezés fog előbukkani, amire sosem gondoltál volna!

 

Ha megvannak a kulcsszavak, akkor a keresőoptimalizált szövegírás szabályai szerint kell a weboldal szövegét megírni, és a weboldal struktúráját kialakítani.

 

Off-Page SEO – honlapon kívüli keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás során olyan dolgokkal is foglalkozni kell, ami a honlapon kívül történik. A Google a találati lista kialakításakor figyelembe veszi, hogy milyen az adott weboldal „hírneve” az interneten. Ha sok másik honlap hivatkozik az adott weboldalra, akkor az segít előrébb kerülni a találati listában, éppen ezért van fontos szerepe a keresőoptimalizálásban a linképítésnek.

A Google keresőoptimalizálás pontjairól részletesen a linkre kattintva tudsz olvasni, de van még egy nagyon fontos része a keresőoptimalizálásnak, ez pedig a stratégia. Akárhogy is nézzük a keresőoptimalizálás egy verseny, több száz weboldal verseng a látogatókért. Ahhoz, hogy sikeres legyen a honlapod a Google keresőben megfelelő SEO stratégiát kell kialakítani. A sportolók is precízen összerakott edzésterv szerint edzenek, és nem minden sportolónak ugyanaz az edzésterv válik be. Nincs ez másként a keresőoptimalizálásban sem, minden weboldalnak „egyedi SEO edzéstervre” van szüksége, hogy a számára legjobb eredményeket érje el.

 

Miért éri meg keresőoptimalizálni a weboldaladat?

 

1.A kattintások 85 % az organikus találatokra történik

Hiába jelennek meg a hirdetések a találati lista tetején, a kattintások 85%-a az organikus találatokra történik. Tehát a legtöbb embert, lehetséges vevőt az organikus találatokon keresztűl tudod elérni.

 

2. Hosszú távon hoz eredményt

Időre van szükség, mire a keresőoptimalizálásnak köszönhetően egy weboldal sok látogatót tud szerezni a Google keresőjéből, de ha sikerül elérni, akkor minden egyes nap jönnek látogatók a weboldalra. A hirdetéseknél csak addig jönnek látogatók, amíg fizeted a hirdetést, ha leállítod a hirdetést, akkor látogatók sem fognak jönni.

 

3. Ismertséget tudsz szerezni vele

Az vevők vásárlás előtt tájékozódni szoktak az interneten. Ha a tájékozódási fázisban mindig a Te weboldaladba botlanak, akkor nagyobb eséllyel fognak Nálad vásárolni.

 

4. Csökkenti a hirdetési költséget

A Google Adwords hirdetési költségét az is befolyásolja, hogy a hirdetni kívánt weboldal mennyire releváns a hirdetett kifejezésre. Ha keresőoptimalizált a weboldalad, a hirdetési költség is alacsonyabb lesz!

 

5. Pénzt tudsz keresni vele

Az üzleti célból létrehozott weboldalak elsődleges feladata, hogy bevételt hozzanak, ehhez pedig látogatókra van szükség. Ha nincsenek látogatók a honlapon, vevők sem lesznek. A keresőoptimalizálás egy jó módszer arra, hogy látogatókat vigyél a honlapodra, akikből vevőt tudsz konvertálni.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük