Lehet, hogy hallottál már róla, hogy Google algoritmus frissítés történt 2020. május 04-én. Ilyen nagyobb frissítéseket minden évben végez a Google. Ez egy olyan jelentős frissítés, melyet szakmai berkekben „alap” (angolul core) frissítésnek neveznek. Ez mindig nagy változást jelent az algoritmusban, ezért ilyenkor kiemelten fontos figyelned a kulcsszavaid helyezését. Ezek a változások pozitív, de akár negatív hatással is lehetnek a weboldaladra nézve.
Ezeket a mozgásokat jól szemlélteti az alábbi diagram, ahol a pirossal jelölt részek jelentik a nagy ingadozást, és jól mutatja, hogy ez május 05. után figyelhető meg.
De nézzük, mely iparágakat érintett legnagyobb részt a google algoritmus frissítés 2020 májusában!
Ezek az iparágak Neil Patel kimutatása alapján a következőek:
- utazás
- ingatlan
- egészségügy
- háziállatok, állatok
- emberek és társadalom
Ez azt jelenti, hogy a fenti iparágakba tartozó weboldalaknál volt látható a legnagyobb ingadozás.
A fent megnevezett iparágak így elég tág fogalmak, ezért javaslom, hogy mindenképpen figyeld mostanában a weboldalad látogatottságát, illetve a kulcsszavaid helyezését!
Tévhit a google algoritmus frissítés kapcsán
Sokan azt gondolják, hogy a nagy látogatottságú oldalak, illetve amiknek magas a DA (domain authority), vagy a DS (domain score) pontszámuk, őket nem érintik a frissítések. Ez nem igaz! (DS pontszámodat itt tudod megnézni: https://neilpatel.com/backlinks/)
A fenti tévhit annyira nem igaz, hogy még az olyan ismert nagy oldalaknál is csökken a rangsorolás, mint pl. a LinkedIn.com, vagy a spotify.com.
Mit tegyél, ha a 2020. májusi Google algoritmus frissítés során romlott a helyezésed, csökkent a látogatóid száma?
Ezekre a dolgokra érdemes mindenképp figyelned:
- rendszeresen frissítsd a korábban megírt tartalmaidat! Ez alatt nem csak azt értem, hogy tegyél hozzá képet, vagy picit írd át a szöveget, hanem akár több új bekezdést, további hasznos tartalmakat is adj hozzá.
- töröld a korábbi irreleváns tartalmakat, irányítsd át 301-gyel a hozzá relevanciában legközelebb álló cikkre (vagy amire átirányítod, azt is írd át, hogy releváns legyen)
- akár teljesen írd is újra a régi cikkeidet
- nézd meg azokat a linkeket, amik már nem mutatnak sehova, és töröld őket, vagy javítsd ki
- ha több hasonló tartalmú cikked is van, akkor gondold meg, hogy érdemes lehet-e összevonni őket (ha igen, akkor szintén alkalmazd a 301-es átirányítást, és irányítsd át az egyik url-t a másikra)
- nézd meg, vannak-e olyan oldalaid, amelyek viszonylag kevés szót tartalmaznak, illetve ezeket kell-e javítani (pl. egy kapcsolati oldalra nem kell sok szó, vagy egy olyan helyre se, ahol tipikusan videóval tudod jobban bemutatni a témát, pl. szerelés)
- nézd meg a Google első 10 találatában szereplő oldalakat, és azokat vesd össze a sajátoddal – már az sokat segít abban, mit várnak vajon az emberek (és persze mit talál relevánsnak a Google)
- nézd át, vannak-e duplikációk a meta címeidnél, illetve leírásaidnál, és javítsd ki ezeket
Ajánlom figyelmedbe a fentiek átnézéséhez az alábbi oldalt: https://neilpatel.com/seo-analyzer/
A fentiek kijavítása mindenképp javasolt, azonban nem garantálja 100%-ban, hogy nem fog érinteni Téged a google algoritmus frissítés. Fontos, hogy figyeld továbbra is a helyezésedet, és a forgalmadat!
Google algoritmus frissítés 2020 május összegzése
Nem elég csak új tartalmakat közzétenni folyamatosan, hanem épp ilyen fontos a régi tartalmakat felülvizsgálni. Nemhiába, hisz a wikipédia is ezt teszi: folyamatosan frissíti a tartalmát.
Gondold végig, mit érdemes tenned, hogy relevánsabb legyen a tartalmad:
- infografika
- képek, grafikonok
- videók hozzáadása?
Ha ezek jobbá, hasznosabbá teszik a látogatók szemében a cikkedet, akkor tedd meg!
A fenti javaslatokkal mindenképp javítod az oldalad megítélését a Google szemében, azonban még ennél is fontosabb a látogatói élmény. Fontos, hogy mindig a lehető legjobb élményt nyújtsa a weboldalad a látogatók számára.
A cél mindig az, hogy jobban ki tudjad szolgálni a tartalmaiddal az érdeklődőidet, mint a versenytársad. Így a google algoritmus frissítés kevésbé fog érinteni.
A Google célja, mindig a lehető legjobb tartalmat és élményt nyújtani a látogatók számára.
forrás: https://neilpatel.com/blog/google-may-2020-core-update/