Sokan nem is gondolják, hogy milyen sok látogatót lehet szerezni a képek által, a képek keresőoptimalizálásával.
Az internetes keresések 21,03 %-a a Google képkeresőjén történik (2018 szeptemberi adat USA-ban), tehát nagyon sokan használják a képkeresőt is, ezért egy weboldal, webáruház keresőoptimalizálásánál nem szabad a képekről sem megfeledkezni!
Hogyan hozhatnak látogatót a képek?
Az olyan kereséseknél, ahol a Google tudja, hogy fontosak a képek, a szöveges találati listában is megjelenít képes találatokat is, keresőoptimalizált képekkel a Te honlapod is ide kerülhet.
A képekkel akkor is szerezhetsz látogatókat, ha a szöveges találati listában még hátul vagy. Itt egy konkrét példa, a palócleves receptemre a szöveges találatok között 4 ember kattintott, még elég hátul szerepel, 40. hely környékén jelenik meg, de a képes találatokra meg 88-an!
Ha a gasztroblogom teljes statisztikáját nézzük, a Google-ből érkező kattintások kb. 30 %-át hozzák a képek.
Ezek a példák is jól mutatják, hogy megéri a képek keresőoptimalizálásával foglalkozni, és nézzük akkor, hogy hogyan kell ezt csinálni!
Képek keresőoptimalizálása lépésről lépésre
Képek keresőoptimalizálása 1. lépés – Használj képeket!
Az első dolog, hogy használj minél több képet a weboldaladon!
Ha webáruházad van, akkor legyen a termékekről minél több jó minőségű kép. Ez az értékesítés miatt is fontos, mivel egy webáruházban a vevők nem tudják kézbe fogni, közelről megnézni a termékeket, csak annyit látnak a termékekből, ami a képeken látszódik. Ha nem jók a képek, akkor nem fognak vásárolni.
Ha szolgáltatásod van, akkor is fontos minél több képet használni, különösen ha látványos a tevékenységed, például asztalos, kertépítő, fodrász vagy. Ebben az esetben a munkáidról készült képek tudják a legjobban bemutatni a tevékenységedet, és meggyőzni a vásárlókat. Ez evidensnek tűnik, de láttam már olyan kertépítést kínáló honlapot, ahol egy darab kép sem volt.
Ha nem ilyen látványos a tevékenységed mert például ügyvéd, könyvelő vagy akkor is használj képeket illusztrációként, nem hiába mondják, hogy „egy kép többet mond ezer szónál”. A képek érzelmeket tudnak közvetíteni, látványosabbá, érdekesebbé teszik a hosszabb szövegeket. Mindez igaz a blog bejegyzésekre is, a cikkeidben is mindig használj képeket!
Képek keresőoptimalizálása 2. lépés – Egyedi képeket használj!
Törekedj arra, hogy egyedi képeket használj! Ha olyan képek vannak a honlapodon, amik még sok másik weboldalon is megtalálhatóak, azokkal nehéz eredményt elérni. Ez főleg webáruházaknál szokott probléma lenni, mert a legtöbb webáruház tulajdonos felrakja a gyártó által küldött képeket, így ugyanaz a kép több száz honlapon is szerepel.
Ha például arany gyűrűt szeretnék vásárolni és rákeresek a gyűrű képekre, akkor minél többféle gyűrűt szeretnék látni, és nem pedig ugyanannak az egy gyűrűnek a képét többször, ezért a Google e szerint a szempont szerint fogja összerakni a találati listát. Ha olyan képed van, ami sok másik weboldalon is szerepel, kicsi az esély, hogy pont a Te honlapodon lévő képet fogja megjeleníteni a Google.
Kép nem csak fotó lehet, hanem készíthetsz infografikákat, illusztrációkat is. Ha nem tudsz egyedi képet készíteni, még mindig használhatsz stockfotókat, vagy ingyenes képgyűjtő oldalakról szedett képeket, de arra mindenképpen figyelj, hogy jogtiszta képeket használj!
Képek keresőoptimalizálása 3. lépés – Készítsd elő a képeket!
Ha megvannak a képek, amiket használni szeretnél, feltöltés előtt készítsd elő őket.
A kép file neve írja le, hogy mi van a képen, tartalmazza azt a kulcsszót, amire szeretnéd optimalizálni. Tehát nevezd át a kép file nevét, ne az legyen hogy DSC523671.jpg, hanem 14k-arany-gyuru-lila-kovel.jpg.
Feltöltés előtt a kép méretét is szerkeszd át. Nincs értelme 4000 x 2000 pixel méretű képet feltölteni a honlapodra, ha 800 x 400 pixel méretben fog megjelenni. A nagy file méret csak lassítja a honlap betöltődését.
Képek keresőoptimalizálása 4. lépés – Helyezd el a képeket!
Töltsd fel a képeket a honlapodra, és feltöltéskor add meg a title és alt text adatokat, ha wordpress honlapod van, akkor a Cím (title) és az Alternatív szöveg (alt text) mezőket kell kitölteni. Ide olyan szöveget adj meg, ami leírja mi van a képen, és tartalmazza a kulcsszót.
Egyes böngészők a title-t megjelenítik, ha az egeret a képre húzzuk, ezért is fontos jól beállítani, nem mutat jól, ha itt az jelenik meg, hogy DSC523671.
Az alt text pedig akkor jelenik meg, ha valami miatt a kép nem tud betöltődni.
A képhez beállíthatsz feliratot is, ez segíti az olvasót és a Google-t is, de csak akkor érdemes használni, ha hasznos információt tartalmaz, ha hozzáad a képhez.
Ha követed az itt leírt lépéseket, és keresőoptimalizálod a képeidet, sok új látogatót szerezhetsz, meglátod, hogy megéri a befektetett munka!