Az alábbi információk olyan weboldal tulajdonosok, esetleg webmesterek számára lehetnek hasznosak, akik most ismerkednek a Google keresőoptimalizálás témakörével.
Ez az útmutató nem tartalmaz titkokat és trükköket, amelyekkel egy weboldal automatikusan a Google keresési találatainak élére kerül (valójában nincsenek is ilyen titkok, trükkök), viszont a tanácsok követésével a keresőmotorok könnyebben tudják feltérképezni és indexelni a webhely tartalmát.
Az már csak hab a tortán, hogy mivel sokan nem ismerik, nem követik ezeket a tanácsokat, így jó eséllyel már ezek megvalósítása is segíthet jobb helyezéseket elérni és több látogatót szerezni a keresőből.
Oldalfejléc, azaz Title elem
Mind a felhasználónak, mind pedig a Google keresőmotornak segít beazonosítani az adott oldal témáját. A title elem a böngésző ablak fülén jelenik meg, illetve a Google találati listában ez jelenik meg az adott találat címeként.
Tanácsok a title használatához
- Adj meg olyan title-t, ami pontosan leírja az adott aloldal témáját
- Minden egyes aloldalnak egyedi title-ja legyen
- Használj rövid és informatív title-t
Meta description, azaz metaleírás
Összefoglalót, tájékoztatást ad mind a Google keresőmotoroknak, mind a felhasználónak az adott aloldalról. A weboldalon nem jelenik meg sehol – csak a forráskódban – míg a Google találati listájában ez a szöveg jelenik meg leírásként.
Tanácsok a metaleírás használatához
- Gondosan összegezd az aloldal tartalmát
- Használj egyedi leírást minden aloldalhoz
- Legyen megfelelő hosszúságú a szöveg (ennek megállapításához segítségül szolgál a Google Search Console egyik menüpontja)
URL szerkezet
Az olvasható, értelmezhető URL használata nemcsak a webhely jobb átláthatóságában segít, de ahhoz is nagyban hozzájárul, hogy a keresőmotorok jobban feltérképezhessék a weboldalt. Továbbá a barátságosabb, jobban értelmezhető URL-re másoknak is egyszerűbb hivatkozni.
A title és a metaleírás mellett, az URL is megjelenik a Google találati listájában.
Tanácsok az URL használatához
- Használj értelmezhető szavakat az URL-ben
- Egyszerű URL szerkezetet állíts be
- Egy adott aloldal eléréséhez csak egy URL verziót biztosíts
Navigáció, „morzsa menü”
Webhelyed legyen könnyen bejárható! A navigáció nem csak a keresőmotornak fontos, a könnyű tájékozódás a látogatót is nagyban hozzásegíti a keresett információ gyors megtalálásához.
A kényelmesebb tájékozódást „morzsa menüvel” segíthetjük elő. Ez egy belső hivatkozásokat tartalmazó sor, amely lehetővé teszi a felhasználónak a gyors visszalépést az előzőleg megtekintett oldalra vagy a főoldalra.
Tanácsok a könnyebb bejárhatósághoz
- Készíts kézenfekvő, könnyen értelmezhető szerkezetű hierarchiát
- Főként szövegeket használj a navigációhoz
- Navigáció esetében az egyszerűségen és a kezelhetőségen legyen a hangsúly
- Küldj be XML Webhelytérképet
- Legyen használható 404-es oldalad
Minőségi tartalom
Az érdekes webhelyek maguktól növelik elismertségüket. Készülj fel a felhasználók különböző ismereti szintjeire az adott témában, s nyújts egyedi, hasznos tartalmat. A Google AdWords Kulcsszótervező eszköz segíthet hasznos kulcsszavakat találni, valamint jelzi az egyes kulcsszavak hozzávetőleges keresési nagyságrendjét.
Ha weboldalad érdekes és hasznos tartalmat nyújt, az minden más faktornál jobban hatással lesz a Google-ben elért helyezésekre.
Tanácsok a minőségi tartalomíráshoz
- Írj olvasmányos szöveget
- Légy egyedi és folyamatosan friss információkat is közölj
- Rendezd a tartalmadat témák szerint
- A felhasználónak és ne a keresőmotornak írj
Horgonyszöveg
A horgonyszöveg egy olyan szöveg, amelyet a felhasználó egy hivatkozás eredményeképpen lát, rá tud kattintani. Ez a szöveg utal arra, amelyre hivatkozik, így a jól megválasztott horgonyszöveg segíti a felhasználót is és a Google robotjait is.
Tanácsok a horgonyszöveg használatához
- Írj jellemző és lényegre törő szöveget
- Formázd úgy a hivatkozásokat, hogy azokat könnyű legyen észrevenni
- Gondolj a belső hivatkozásokra is
Címsorok
A címsor tagek fontos elemei a honlapoknak, melyek a felhasználó figyelmének felhívására szolgálnak. Emellett segítenek az átláthatóságban és a jobb értelmezhetőségben.
Tanácsok a címsor használatához
- Használj címsorokat a szövegben, de csak ott, ahol szükség van rá
- Figyelj a hierarchiára
Közösségi média
A felhasználói kapcsolatokra és megosztásra alapuló oldalak könnyebbé teszik az adott tartalommal kapcsolatban érdeklődő emberek csoportjának elérését.
Hozd ki a legtöbbet a honlapodból!