Google keresőoptimalizálás

Google optimalizálás

Az alábbi információk olyan weboldal tulajdonosok, esetleg webmesterek számára lehetnek hasznosak, akik most ismerkednek a Google keresőoptimalizálás témakörével.

Ez az útmutató nem tartalmaz titkokat és trükköket, amelyekkel egy weboldal automatikusan a Google keresési találatainak élére kerül (valójában nincsenek is ilyen titkok, trükkök), viszont a tanácsok követésével a keresőmotorok könnyebben tudják feltérképezni és indexelni a webhely tartalmát.

Az már csak hab a tortán, hogy mivel sokan nem ismerik, nem követik ezeket a tanácsokat, így jó eséllyel már ezek megvalósítása is segíthet jobb helyezéseket elérni és több látogatót szerezni a keresőből.

Oldalfejléc, azaz Title elem

Mind a felhasználónak, mind pedig a Google keresőmotornak segít beazonosítani az adott oldal témáját. A title elem a böngésző ablak fülén jelenik meg, illetve a Google találati listában ez jelenik meg az adott találat címeként.

Tanácsok a title használatához

  • Adj meg olyan title-t, ami pontosan leírja az adott aloldal témáját
  • Minden egyes aloldalnak egyedi title-ja legyen
  • Használj rövid és informatív title-t

Meta description, azaz metaleírás

Összefoglalót, tájékoztatást ad mind a Google keresőmotoroknak, mind a felhasználónak az adott aloldalról. A weboldalon nem jelenik meg sehol – csak a forráskódban – míg a Google találati listájában ez a szöveg jelenik meg leírásként.

Tanácsok a metaleírás használatához

  • Gondosan összegezd az aloldal tartalmát
  • Használj egyedi leírást minden aloldalhoz
  • Legyen megfelelő hosszúságú a szöveg (ennek megállapításához segítségül szolgál a Google Search Console egyik menüpontja)

URL szerkezet

Az olvasható, értelmezhető URL használata nemcsak a webhely jobb átláthatóságában segít, de ahhoz is nagyban hozzájárul, hogy a keresőmotorok jobban feltérképezhessék a weboldalt. Továbbá a barátságosabb, jobban értelmezhető URL-re másoknak is egyszerűbb hivatkozni.

A title és a metaleírás mellett, az URL is megjelenik a Google találati listájában.

Tanácsok az URL használatához

  • Használj értelmezhető szavakat az URL-ben
  • Egyszerű URL szerkezetet állíts be
  • Egy adott aloldal eléréséhez csak egy URL verziót biztosíts

Navigáció, „morzsa menü”

Webhelyed legyen könnyen bejárható! A navigáció nem csak a keresőmotornak fontos, a könnyű tájékozódás a látogatót is nagyban hozzásegíti a keresett információ gyors megtalálásához.

A kényelmesebb tájékozódást „morzsa menüvel” segíthetjük elő. Ez egy belső hivatkozásokat tartalmazó sor, amely lehetővé teszi a felhasználónak a gyors visszalépést az előzőleg megtekintett oldalra vagy a főoldalra.

Tanácsok a könnyebb bejárhatósághoz

  • Készíts kézenfekvő, könnyen értelmezhető szerkezetű hierarchiát
  • Főként szövegeket használj a navigációhoz
  • Navigáció esetében az egyszerűségen és a kezelhetőségen legyen a hangsúly
  • Küldj be XML Webhelytérképet
  • Legyen használható 404-es oldalad

Minőségi tartalom

Az érdekes webhelyek maguktól növelik elismertségüket. Készülj fel a felhasználók különböző ismereti szintjeire az adott témában, s nyújts egyedi, hasznos tartalmat. A Google AdWords Kulcsszótervező eszköz segíthet hasznos kulcsszavakat találni, valamint jelzi az egyes kulcsszavak hozzávetőleges keresési nagyságrendjét.

Ha weboldalad érdekes és hasznos tartalmat nyújt, az minden más faktornál jobban hatással lesz a Google-ben elért helyezésekre.

Tanácsok a minőségi tartalomíráshoz

  • Írj olvasmányos szöveget
  • Légy egyedi és folyamatosan friss információkat is közölj
  • Rendezd a tartalmadat témák szerint
  • A felhasználónak és ne a keresőmotornak írj

Horgonyszöveg

A horgonyszöveg egy olyan szöveg, amelyet a felhasználó egy hivatkozás eredményeképpen lát, rá tud kattintani. Ez a szöveg utal arra, amelyre hivatkozik, így a jól megválasztott horgonyszöveg segíti a felhasználót is és a Google robotjait is.

Tanácsok a horgonyszöveg használatához

  • Írj jellemző és lényegre törő szöveget
  • Formázd úgy a hivatkozásokat, hogy azokat könnyű legyen észrevenni
  • Gondolj a belső hivatkozásokra is

Címsorok

A címsor tagek fontos elemei a honlapoknak, melyek a felhasználó figyelmének felhívására szolgálnak. Emellett segítenek az átláthatóságban és a jobb értelmezhetőségben.

Tanácsok a címsor használatához

  • Használj címsorokat a szövegben, de csak ott, ahol szükség van rá
  • Figyelj a hierarchiára

Közösségi média

A felhasználói kapcsolatokra és megosztásra alapuló oldalak könnyebbé teszik az adott tartalommal kapcsolatban érdeklődő emberek csoportjának elérését.

Hozd ki a legtöbbet a honlapodból!


Névjegy: Tóth Nikolett

Célom, hogy hasznos információkat, SEO megoldásokat nyújtsak egyszerűen és érthetően. Itt az ideje, hogy végre eloszoljon az a köd, ami a keresőoptimalizálás témakörét körülveszi!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük