Hogy mi a seo? Az angol Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul keresőoptimalizálást jelent.
Mi a seo feladata?
A seo feladata, hogy minél több látogatót szerezzen Neked a honlapodra ingyen, hirdetés nélkül. Ehhez olyan tartalmakat kell gyártanod, melyek iránt érdeklődnek az emberek, azaz van keresés rájuk.
Ha pl. beírjuk a keresőbe, hogy női cipők, akkor látjuk a képen, hogy az első 4 találat hirdetés, és majd csak az 5. lesz organikus találat. Ide lehet keresőoptimalizálással kerülni.
Tehát a seo feladata nem az értékesítés, hanem a honlapra látogatók terelése. Az értékesítés majd csak ezután kezdődik. De ha nő a látogatók száma, akkor nagy az esélye annak, hogy nőni fog a vásárlások száma is.
De akkor hogyan lesz a seo-ból bevételed?
A marketing stratégia egyik része a seo. Azonban bevételt a nagy számok törvénye alapján (ahogy fentebb leírtam) több bevételt feltételezhetünk általa, valamint a másik ötlet, ha az odaérkezőknek kínálsz rögtön valamit ingyen. Jól olvastad! Ez lehet pl. egy e-book, vagy valami számára hasznos dolog, amiért megadja az e-mail címét. Miután ez megvan, akkor már közvetlenül fel tudod venni vele a kapcsolatot, és terelni a vásárlás felé.
Mi nem a seo?
A seo nem hirdetés. Itt nem tudsz fizetni a Google-nek azért, hogy minél előrébb jelenj meg. Ehhez a fentiek betartására van szükség. Azaz: folyamatos tartalomgyártás (de csak arra, amire van keresés!), megfelelő technikai beállítás, és linképítés. Ha mindez rendben van, és folyamatosan csinálod, akkor meg lesz az eredménye. A lényeg a kitartás és a türelem. A seo nem rövid távú stratégiai elem, hosszú távon hoz eredményt. Ha nincs időd, vagy kitartásod, esetleg gyorsan kellenek a vevők, akkor javaslom a Google Ads hirdetéseit. Itt már azonnal meg tudsz jelenni, ami persze pénzbe kerül.
Mi a seo célja?
A cél a keresőoptimalizálás során mindig a Google első találati oldala! Ha nem vagy ott, akkor az olyan, mintha nem is léteznél. Seo-s körökben van egy ilyen vicc: ha valamit el akarsz rejteni, akkor elég, ha a Google 2. oldalára teszed. J Ha ott vagy a találati lista első oldalán, akkor nagy eséllyel szerzel látogatót is.
Ezek megoszlása a következő (hirdetések után):
Első hely kb. 30%,
második hely 14-15%,
harmadik hely már csak 10% körüli.
A 9-10. hely környékén már jó, ha 5% kattintási arány jut.
Ebből a statisztikából is látszik, hogy érdemes bele energiát és időt tenni, de rövid távon ne várjunk nagy eredményt.
Mi kell egy jó SEO-hoz?
✅ kulcsszókutatás
✅ jól átgondolt stratégia
✅ folyamatos cikkírás
✅ kitartás, és türelem
✅ meg persze idő a fentiekhez.
Gyors eredményt NE várj!
A kép nem illusztráció! 🙃 Megtörtént eset, melyeknél a fentiek mind be lettek tartva. Az utolsó pont meg főleg, ahogy az időtáv is mutatja.
És a végére egy kis szakmai:
Miből áll a seo?
A seo-nak 2 része van:
- On-page seo
- Off-page seo
Az on-page seo a honlapon belüli keresőoptimalizálást jelenti.
Ez lehet tartalmi és technikai.
A tartalmi keresőoptimalizálás, ahogy a neve is mutatja, arra hivatott, hogy a kereső embereket ellássa megfelelő, releváns tartalommal.
A technikai seo pedig a jól megírt, hasznos tartalom megfelelő beállítását jelenti. Ide tartozik a honlapon belüli linkek, ún. belső linkek elhelyezése is. Ezzel leszel képes megmutatni a keresőrobotoknak, hogy miről is szól a tartalmad, és így tudni fogja, milyen keresések esetén hozza fel az oldaladat.
Az off-page seo alatt a honlapon kívül keresőoptimalizálást értjük, vagyis a linképítést. A linképítés az a tevékenység, mely során más honlapok hivatkoznak a te oldaladra. Ilyen külső link jöhet pl. a közösségi médiából (Facebook, Pinterest pl.).
A lényeg, hogy tudatosan, jól átgondoltan csináld, és az eredmények jönni fognak. Te is szeretnél több látogatót? Akkor keress meg, hiszen ahogy a fenti grafikonon is láthattad, már vannak szép eredményeim több iparágban is.