A keresőoptimalizálás alapjait mindenképp meg kell értened ahhoz, hogy jó helyet érj el a Google-ben.
Hogy miért a Google-ben?
Azért, mert kereső alatt általában a Google-t értjük. Persze vannak más keresők is, mint pl. a Bing, vagy a Yahoo, de magyar nyelvterületen a Google a piacvezető.
Azt, hogy a keresőben jó helyen jelenj meg, azt keresőmarketinggel érjük el.
Ezt el lehet érni ingyen: keresőoptimalizálással, vagy hirdetéssel: a Google Ads rendszerét használva.
Mind a kettőnél az a cél, hogy a Google első oldalán jelenjünk meg.
De lényeges különbség, hogy míg a keresőoptimalizálás egy hosszú távú folyamat, addig a hirdetéssel hamarabb lehet eredményt elérni. Ennek azonban ára van: fizetni kell a Google-nek a hirdetésért.
De ebben a cikkben most a keresőoptimalizálásra fókuszálunk.
Nézzük meg, mik a keresőoptimalizálás alapjai!
A keresőoptimalizálás során az alábbi 3 fő tényező befolyásolja, hogy hányadik oldalon jelenik meg a weboldalad:
- on-page seo: mennyire vannak jól megírt, releváns tartalmak az oldalon?
- technikai seo: mennyire van technikailag jól beállítva az oldal?
- off-page seo: hány külső hivatkozás van a honlapra (külső linkek)?
Ezen kívül még befolyásolja a rangsort az is, hogy milyen régi az adott weboldal, de még számos más tényező is.
A Google algoritmus a fentieket figyelembe véve állapítja meg, hogy milyen rangsorban jelenítse meg egy adott kulcsszóra a weboldalakat.
A keresőoptimalizálás alapjai a jól megírt, releváns tartalommal, és annak beállításával kezdődik (on-page seo)
Ez mit is jelent?
A honlapodra írt tartalomnál a legfontosabb az, hogy olyan kulcsszóra legyen megírva, amire keresnek az emberek. Ez az on-page seo. Az, hogy milyen tartalom érdekli az embereket, a kulcsszókutatásból derül ki. Ez egy nagyon lényeges pont, a leglényegesebb.
A tartalom megírásánál és publikálásánál kiemelten kell figyelned arra, hogy a kulcsszót hol és hogyan szerepelteted.
Hol fontos megjeleníteni a kulcsszót?
- főcímben (H1)
- oldal címében (meta title)
- url-ben
- alcímekben (H2, H3, H4 jellemzően)
- képek címében és alt címkéjében
- a szövegben
- meta leírásban (rövid leírás, amit a Google megmutat a találati listánál)
A Google szempontjából fontos keresőoptimalizálási tényezők még:
- rendelkezik-e az oldal ssl tanúsítvánnyal (httpS-sel kezdődik-e)
- mobilbarát-e az oldal (a keresések ma már min. 60%-ban mobilról történnek, és ez egyre csak nő)
- mennyire gyorsan tölt be az oldal
- mennyire olvasható, mennyire felhasználóbarát a kinézete
- és egyéb technikai jellemzők
Ezek a keresőoptimalizálás technikai részéhez tartoznak: technikai seo.
További keresőoptimalizálás alap a linképítés, azaz az off-page seo
Az off-page seo egy olyan folyamat, melynek során külső tényezők hatnak a Te oldaladra. Ilyen külső tényező egy külső link.
Ilyenkor fontos megnézni, hogy:
- Ez a link honnan jön?
- Mennyire van kapcsolatban az adott oldal a Te oldaladdal?
- Milyen szövegből linkel rád?
A cél, minél relevánsabb, erős oldalról minél több linket szerezz a saját oldaladra.
Keresőoptimalizálás alapjai közé tartozik egy szoftver is, melyet mindenképp érdemes figyelned!
Ez pedig nem más, mint a Google saját terméke, a Search Console. Ugyan, melyik másik szoftver lenne az alapok mérésére alkalmasabb, mint amit a Google fejlesztett ki?
Mindenképp regisztrálj, és kösd be a honlapodra!
Aztán pedig figyeld az eredményeket.
Megmutatja többek között:
- milyen szavakra jelenik meg a weboldalad
- milyen szavakra kattintanak
- hanyadik vagy a rangsorban az adott szóra
- hány külső linked van, és honnan, milyen szavakkal
- és még sok egyéb hasznos dolgot is.
Keresőoptimalizálás alapjai: összefoglaló
Tehát ne feledd: a cél mindig az első oldal! Ehhez pedig a fenti tényezőket mind figyelembe kell venned, tehát
- on-page seo
- technikai seo
- off-page seo.
Ezek figyelésére pedig kösd be a Search Console-t, és nézd az eredményeket. Ha pedig szükséges, korrigálj!
A rangsor ugyanis azon múlik, hogy mennyire vagy jó a fenti tevékenységekben a versenytársaidhoz képest. Ha valamiben gyengébb vagy, akkor azon javíts! Ez a keresőoptimalizálás alapjai dióhéjban.
A végére pedig egy videó, mely egy elképesztően egyszerű keresőoptimalizálási trükköt mutat be kezdőknek: