Amikor a keresőoptimalizálás aktuálissá válik, akkor információ dömpinggel és ellentmondásokkal találkozhatsz. De melyik aktuális? Melyik igaz? És kinek lehet hinni?
Egy biztos, mindenki ugyanazért dolgozik. A keresési listában minél előkelőbb helyezést elérni és minél több releváns látogatót szerezni organikus módon.
A stratégia kialakítása alapos utánajárást kíván, a megvalósítása pedig időt. Ezzel a cikkel viszont abban szeretnék segíteni, hogy egy kicsit tisztábban láss és merj elindulni ezen a rögös úton.
A következőkben a leggyakoribb SEO-val kapcsolatos hiedelmeket szeretném bemutatni.
1. tévhit: A keresőoptimalizálás egy egyszeri feladat
Ha eddig nem foglalkoztál még a SEO-val a honlapodon, akkor persze, egy egyszeri rendbetétel is hozhat látható eredményt. De ha komolyabb és tartósabb versenyelőnyre szeretnél szert tenni, az bizony idő, pénz és energia befektetést igényel.
Folyamatosan tanulmányoznod kell a látogatói, piaci igényeket. Ezeknek megfelelően kell felülvizsgálnod az online marketing stratégiádat újra és újra, amelynek a keresőoptimalizálás is része.
Mindezt folyamatos megfigyeléssel, teszteléssel, elemzéssel és módosítással érheted el. Ha már egyszer eredményeket szereztél, ne hagyd veszni őket! Ez egy élő verseny, ahol a konkurenciád sem tétlenkedik.
2. tévhit: Csak egyetlen módon lehet jó eredményeket elérni a keresőoptimalizálással
Minden honlap egyedi és minden tulajdonosnak egyedi céljai vannak. Ebből fakadóan nincs olyan módszer, ami mindenre és mindenkire ráhúzható lenne. Minden feladatot egyedileg kell megvizsgálni és ennek megfelelően kell kialakítani a stratégiát.
A tartalomtípusok diverzifikálása, az optimális kulcsszavak megtalálása, a tartalmak minőségének javítása és a linképítés csak néhány olyan eszköz, amely hozzájárulhat a megfelelő eredmények eléréséhez. Válogass kedvedre az igényeidnek megfelelően a keresőoptimalizálás svédasztaláról!
3. tévhit: A SEO egy rendkívül drága szolgáltatás
A drága egy elég relatív fogalom és leginkább a honlap tulajdonos erőforrásaitól függ. Több szempontból is megközelítheted ezt a kérdéskört. Az biztos, hogy két féle módon mérhető: vagy pénzben vagy időben.
Ha saját magad szeretnéd elvégezni a keresőoptimalizálási feladatokat, akkor az idődet fogod feláldozni. Hiszen nem csak kivitelezni szükséges, de meg is kell tanulni azt, hogy hogyan teheted ezt hatékonyan. Ebben az esetben a tanulásnak is vannak anyagi vonzatai.
A másik lehetőség, ha együttműködsz egy SEO szakemberrel. Ebben az esetben a szakértelmet kell megfizetni, viszont az idődet az alaptevékenységedre fordíthatod.
A másik nézőpontba tartoznak a piacon elérhető SEO szolgáltatások. Amikor megtaláltad a számodra megfelelő szakembert, akkor közösen ki tudjátok választani, hogy egy adott keretből milyen eszközökkel milyen eredmények érhetőek el. Ezáltal egy egyedi, feladatra szabott és költséghatékony szolgáltatást kapsz egy tapasztalattal rendelkező specialistától.
4. tévhit: A linkek mennyisége sokkal fontosabb, mint a minősége
Korábban jó stratégiának tűnhetett, ha minél több link mutatott egy honlapra. Azonban ez ma már nincs így! Napjaink SEO szakemberei azon munkálkodnak, hogy egy adott témában minél kompetensebb szerepet építsenek egy honlapnak. Ezt könnyen alááshatja, ha az adott weboldalon sok és relevanciától független link található.
Nem mellesleg ez a jelenlegi helyezést is negatívan befolyásolja. Így itt is érvényesül a kevesebb néha több elve.
Törekedj inkább arra, hogy néhány valóban témába vágó és elismert honlapról szerezz linkeket. Ez a felhasználó számára is plusz értéket jelent, valamint a Google is díjazni fogja.
5. tévhit: Nem számít a weboldal sebessége
Egy látogató, aki egy bizonyos információra kíváncsi, az rögtön szeretne választ kapni a kérdésére. Nem fogja megvárni amíg az adott honlap méltóztatik betölteni és hosszú perceket sem fog tölteni keresgéléssel. Visszalép a keresőbe és már száguld is tovább a következő weboldalra vagy egy újabb kulcsszót fog begépelni. Ezzel a lépéssel pedig azt üzeni a Google-nek, hogy nem releváns az információ, amit nyújtasz.
Senkinek sem jó ez! Nincs egyértelmű információ a rangsorolási szempontokról, abban azonban biztosak lehetünk, hogy a felhasználói élmény az élvonalban van. Ennek javításán kell dolgoznod, amihez a honlap sebessége is jelentősen hozzájárul.
Tehát elengedhetetlen, hogy az átkattintás után a látogatókat minél tovább a weboldalon marasztald. Ehhez egy igényes megjelenésű és értékes tartalmakkal feltöltött gyors honlapra lesz szükséged. Ezáltal pedig magasabb konverziót érhetsz majd el.
+1 tévhit: Elég ha a weboldalon foglalkozol a keresőoptimalizálással
Mivel az emberek nagy többsége a közösségi médiában is jelen van és sokan használják tájékozódásra is, ezért elengedhetetlen a honlap jelenléte is egy-egy felületen. Hogy melyiken, ahhoz célszerű ismerni a potenciális látogatóidat. Ahol ők vannak, neked is ott kell lenned!
Emellett a keresőrobotok is fontosnak tartják a közösségi médiában történő aktivitásokat. Mondhatjuk, hogy minden megosztás, kedvelés és hozzászólás a weboldal minősítéseként is tekinthető. Ezért is fontos hogy a honlapon közzétett tartalmakat több platformon is publikáld, ezáltal is növekszik a látogatottságod és javul a keresőben lévő pozíciód. Vétek lenne ezt a lehetőséget kihagyni!