A Magento 2 webáruház rendszer jelentősen különbözik a Woocommerce, Shopify, UNAS vagy Shoprenter rendszerektől. Vannak előnyei és hátrányai, mint minden honlapmotornak, ezért ebben a cikkben segítséget adok a megfelelő keresőoptimalizálásához.
Van néhány beállítás, ami feltétlen szükséges a legjobb SEO eredmények eléréséért. Persze ezek korántsem elegek, de ismerni és használni kell az alapokat ahhoz, hogy idővel komolyabb eredményeket is elérjünk.
Mutatok 5 olyan menüpontot, amit mindenképp ismerni kell Magento 2 webáruház esetében.
1, Search Engine Optimization
Magától értetődik, hogy a keresőoptimalizálás menüpont alatt fontos beállításokat fogsz találni. Kategóriák és termékek esetében is van ilyen rész, amit minden esetben használni kell! Ez egy lenyíló menü, ahol a legfontosabb meta elemeket állíthatod be.
Csak egy különbség van köztük. A kategóriák esetében lehetőség van arra, hogy ha változtatjuk a kategória URL értékét, akkor a régi automatikusan átirányítódjon az újra. Így nem fut 404-es hibába és nincs vele külön teendőnk. Tehát ezt érdemes bejelölve hagyni.
Ahogy a képen is látszik, itt lehet megadni az adott kategória vagy blog bejegyzés URL, title, meta leírás és meta kulcsszavak értékeit. A meta kulcsszavakat már nem kell kitölteni, mert nem számítanak rangsorolási tényezőnek.
Elérési út kategóriák esetében:
Catalog/Categories/kiválasztod az adott kategóriát/Search Engine Optimization
Elérési út termékek esetében:
Content/Posts/kiválasztod az adott blog bejegyzést/Search Engine Optimization
2, Duplikáció megszüntetése
A duplikáció folyton visszatérő probléma SEO témában. Mindenki szeretné elkerülni, mert ha nem si tud róla sokat, azt hallotta, hogy a Google nem szereti. Magento 2 webáruházak esetében duplikáció lehet az, hogyha egy kategória aloldalon a termékeket többféle szempont szerint is tudod rendezni, de mindegyik külön URL-t generál. Ebben az esetben ugyanaz a tartalom jelenik meg többször is külön URL alatt. És ez minden kategóriára érvényes, tehát sokszor előfordul.
Ezért kell beállítani minden Magento 2 webáruháznál a canonical címkék kezelését.
Az elérési út:
Store/Settings/Configuration/Catalog/Catalog/Search Engine Optimization
Az alábbi kép alapján:
3, Kategória szöveg beállítása
Minden kategóriának önálló, keresőre optimalizált szöveget írhatsz, ami a termék lista felett jelenik meg. Ennek az a jelentősége, hogy erősíted vele az adott kulcsszót és egy-két hasznos infót is átadhatsz a kilistázott termékekről.
Elérési út:
Catalog/Categories/kiválasztod az adott kategóriát/Content
A Description mezőbe pedig írhatod a szöveget. Nem kell telezsúfolni a kulcsszóval, ennél már kifinomultabb a Google algoritmusa. Egyszerűen szóljon az adott kategóriáról. Ne legyen hosszú! Elég 2-3 mondat, hiszen minél hosszabb a szöveg, annál lejjebb kerülnek a termékek.
4, Képek optimalizálása
A képek optimalizálását szintén meg tudod oldani Magento-ban.
Elérési út:
Catalog/Products/kiválasztod az adott terméket/Images and videos
Ott pedig rákattintassz a fotóra vagy amikor feltöltöd, akkor adod meg az adatokat.
Az „Alt text” legyen kötőjeles, kisbetűvel írva és arról szóljon, amit a kép ábrázol. Nem baj, ha benne van a kulcsszó, de ne legyen eröltetett.
A képfájl, amit feltöltessz, már a számítógépeden is úgy legyen elnevezve, amiről szól a kép.
5, Webhelytérkép
A webhelytérkép, vagyis XML sitemap, arra szolgál, hogy a weboldal összes indexelni kívánt aloldala szerepeljen benne, amit egyszerűen beküldessz a Google-nek és ő könnyen és gyorsan fel tudja térképezni mindet. Nem maradnak ki aloldalak és sokkal hamarabb történik meg az indexelés. Ez egy egyszerű xml fájl.
Ez a funkció Magento 2-ben viszont nincsen aktiválva. Ezért be kell állítani, hogy legenerálja az xml fájlt.
Elérési út:
Stores/Settings/Configuration/Catalog/XML Sitemap/Generation settings
Az alábbi képen szereplő beállításokat alkalmazd!
Alapvetően elmondható, hogy minden honlapmotor esetében ugyanazok a SEO elvek, amiket alkalmazni kell. Ezt különböző módokon lehet megoldani a különböző felületeken. Ha még több Magento SEO beállításról szeretnél olvasni, akkor a Magento webáruház keresőoptimalizálása című cikket ajánlom.