Keresőoptimalizálás tippek: 3+1 tipp arra, hogyan növelheted honlapod forgalmát
Forrás: 7 Steps to Grow Your Website Traffic (With Quality over Quantity in Mind)
Ahrefs Blog June 17, 2017
A bejegyzés az eredeti cikk lefordított tartalmának lényegi összefoglalása. Készítette: Lakatos Julianna, Seoexpert.hu
Soha nem lesz elég forgalom a honlapodon. Mindig többre vágysz. Ez hajt előre bennünket az élet valamennyi területén. Miért akarsz még több forgalmat a honlapodra? Nyilvánvaló, több pénzt szeretnél keresni. Mielőtt a keresőoptimalizálás tippek következnének még néhány szó az ingyenes és gyorsan felfutó forgalom mítoszáról: Lehetséges, hogy mások szerint van, de azt kell mondjam, hogy nincs ingyen ebéd. Legalábbis, ha a Google-tól remélsz forgalmat, bizony invesztálnod kell: időt és pénzt is. És ez minden esetben hosszú távú befektetés. Felejtsd el a szolgáltatásokat, szoftvereket, ügynökségeket, melyek azonnali forgalmat ígérnek szinte semmi pénzért. Így soha nem jutsz minőségi forgalomhoz. Ezért itt legtöbb tipp, amit kapni fogsz az organikus forgalom növekedéséhez kapcsolódik. De találni fogsz néhány ötletet hirdetésekkel kapcsolatban is.
Keresőoptimalizálás tippek – 1: Ügyelj a kulcsszavakra!
Válaszd ki a megfelelő megcélzandó kulcsszavakat hogy minőségi forgalmat növelhess
Honlapodon nincs szükséged „csak úgy” forgalomra. Olyan forgalomra van szükséged, amely konkrét eladássá válik direkt vagy indirekt módon, tehát minőségi forgalomra.
Mit gondolsz, szerinted feltétlenül fognak vásárolni tőled azok az emberek, akik valamely érdekes blog bejegyzésedet olvasták? Nem. Mindemellett néhányan közülük, akik már több hasznos anyagot találtak nálad és rendszeres olvasóiddá, „használóiddá” váltak, biztosan fel fognak iratkozni az email listára. Innentől kezdve rajtad vagy a profi sales-eseden múlik, hogy a feliratkozóból vevőt csinálj.
Tanulság ebből az, hogy a keresési szándékot észben tartva mindig releváns kulcsszóval célozz. Ha mondjuk pl. web design szolgáltatást ajánlasz, akkor inkább olyan tartalmat hozz létre mint pl. „web design éttermeknek” minthogy egy bejegyzést írnál a „photoshop ecsetek”-ről, amivel éppenséggel versenytársaidat céloznád meg.
Használd (ki) jól versenytársaid kulcsszavait
Kulcsszókutatás során Találd meg azokat a kulcsszavakat, melyekre a versenytársaid céloznak (és te meg még nem). Ha nem tudod kik a versenytársaid, milyen kulcsszavakra hányadik helyen állnak, használd a Google-t. A Google találati listájából válaszd ki és alaposan vizsgáld meg versenytársaid honlapjait néhány jó ötletért. Elemezd ki legalább a 2 legnagyobb versenytársad weboldalát, és tonnányi ígéretes kulcsszó ötlethez juthatsz saját tartalmadat illetően. Ne csak webshopjukat elemezd ki, hanem fordíts komoly figyelmet a blogjukra is, amikor a kulcsszavak után kutatsz. Miután összeállt a kulcsszó lista, válassz ki belőlük nagy keresés számú nehéz kulcsszavakat és kis keresésszámú, könnyebb kulcsszavakat is. Feladatod az, hogy megtaláld a legkönnyebben felhozható sok látogatót ígérő kulcsszavakat, amiben segítségedre lehet a Google Kulcsszótervezője, és az alábbi cikk: Hogyan találjuk meg a legkönnyebben felhozható kulcsszavakat?
Adj választ a potenciális ügyfeleid kérdéseire
A tartalmad rengeteg minőségi keresési forgalmat hozhat neked, ha választ adsz potenciális vevőid kérdéseire, míg a terméked / szolgáltatásod a megoldást kell hogy meghozza problémájukra. Erre egy jó példa a cikk forrása, az Ahrefs blogja. Az organikus találati lista első, legkeresettebb oldalai Ahref blogra az Ahref Site Explorer tool-ból a következők:
10-ből 6 aloldalon a blogunkban egy-egy átfogó (hogyan…) útmutató található.
Keress kérdőszóval kezdődő kulcsszavakat Hogyan…Hogy működik… stb., melyekkel úgy gondolod választ adsz látogatód / ügyfeled kérdésre, problémájára. Rendezd sorba a listát keresési mennyiség (kulcsszó nehézség) alapján, majd válaszd ki a legmegfelelőbbeket. Sok kérdés kulcsszó, amit az előzőek alapján találtál „long tail” keresési kulcsszó lesz, relatív kicsi keresési számmal.
Menj rá a hosszú kulcsszavakra, párhuzamosan pedig optimalizáld a tartalmadat egy adott téma köré, ne csak egy kulcsszó köré
A Google elég okos ahhoz, hogy az egyes kulcsszavakat témák, résztémák köré csoportosítsa, és érti a szinonimákat is. Épp ezért egyetlen aloldal rangsorolható száz vagy még inkább ezer long-tail kulcsszó szempontjából. Az Ahrefs tanulmánya szerint (Ahrefs study) szerint egyetlen aloldal több ezer long-tail kulcsszó szempontjából rangsorolódhat. De ehhez igencsak a téma mélyére kell ásni a bejegyzés megírásakor. Továbbá tudni kell, hogy ez nem gyors folyamat. Hónapok telnek el, mire az aloldalad elkezd feljönni minél több long tail kulcsszóra is.
Tonnányi mennyiségű nagyszerű long-tail kulcsszó ötletet találhatsz a Google “Related searches” „Kapcsolódó keresések” eredményei között, vagy a “kapcsolódó keresések” között a Google Trends-ben (Hogyan használjuk a Google Trends-t kulcsszókutatásra?) Készíts egy releváns long-tail kulcsszó listát a témádra és írd meg a sztorit természetes módon beleszőve ezeket a szavakat a szövegbe, mintha csak valaki másnak mesélnél. És persze próbáld a legjobb kulcsszavaidat, vagy azok legközelebbi szinonimáit használni a h2 és a h3-as címsorokban.
Triviálisan hangzik, de ahhoz, hogy előre kerülj, tartalmadnak linkekre van szüksége.
Keresőoptimalizálás tippek – 2: Nézd át a régi tartalmakat és frissítsd őket
Ez a taktika valamelyest ellent mond a népszerű „publikálj minél gyakrabban” tanácsnak. Találd meg azokat az aloldalaidat, melyek már hoztak némi forgalmat korábban, és némi fejlesztéssel frissítsd fel őket, növeld újra forgalmukat. Az Ahref tesztjei alapján a Google szereti a felfrissített tartalmakat és előrébb hozza ezeket a rangsorban.
Keresőoptimalizálás tippek – 3: Invesztálj közösségi média hirdetésbe
A közösségi média hirdetési lehetőségeid nagyban függnek a szakterületedtől és a költségvetésedtől.
A Pinterest a legjobb választás olyan vállalkozások esetében, ahol fontos a vizualizáció, a design, DIYs, divat, kiegészítők, stb. A LinkedIn az a hely, ahol business professional-eket és szakértőket, szakembereket találhatsz több területre vonatkozólag. A Facebook és Twitter szinte bármilyen típusú közönséget kiszolgál, nem igazán köthető szakterülethez.
Közösségi média felületeken hirdetni általánosságban még mindig olcsóbb, mint PPC kampányt folytatni a Google-ben. A lényegi része a közösségi felületen történő hirdetésednek abban áll, hogy jobban kijelölhető a megcélzandó közönség, érdeklődési kör vagy lokáció alapján. Különböző típusú hirdetések elérhetők ezeken a közösségi média felületeken. Mivel a honlapodon, blogodban már eleve van egy meglévő tartalom, mellyel az olvasóidat vevőkké konvertálhatod, hirdetheted a bejegyzéseidet, nem pedig csak úgy általánosságban a termékedet, vagy márkádat.
Keresőoptimalizálás tippek – +1: Ne kövesd vakon a neten található tanácsokat honlapod forgalmának növelésével kapcsolatban
Nem a neten megtalálható szakértők tanácsait és esettanulmányait kell ez alatt érteni. Ha egy taktika vagy stratégia jól működik egy szakterületen, attól az még könnyedén megbukhat egy másik területen.
Ha kíváncsi vagy a teljes cikk tartalmára (magyarul), melyet kiváló példákkal illusztrálnak, és további hasznos eszközöket ismertetnek meg benne, látogass el ide: 7-lepes-honlapod-forgalmanak-novelesere/